Top

Verzend en retour informatie

Verzend en retour informatie
 
 
Verzendwijze
 
Bestellingen worden als standaard zending verzonden. Bestellingen die niet door de brievenbus passen worden gratis als pakketpost verzonden. Wij bieden u ook de mogelijkheid om uw bestelling als pakketpost (met track&trace) of verzekerd te verzenden. De extra kosten hiervoor bedragen respectievelijk  € 3,95 en  € 5,95.
 
Standaard zending
Een standaard zending binnen Nederland is gratis. Hierbij draagt u zelf de verantwoordelijkheid met betrekking tot het al dan niet aankomen van de producten. Mocht er dus een product niet aankomen of transportschade opgelopen hebben, dan ligt de verantwoordelijkheid bij u. U ontvangt geen track & trace code als de zending door de brievenbus past.

Brievenbuspost verzenden als pakket 
Hierbij ontvangt u een track&trace code, zodat u de zending kunt volgen.  Het pakket is echter niet verzekerd. Hierbij draagt u zelf de verantwoordelijkheid met betrekking tot het al dan niet aankomen van de producten. Mocht er dus een product niet aankomen of transportschade opgelopen hebben, dan ligt de verantwoordelijkheid bij u.
 
Verzekerde verzending
Hierbij dragen wij de verantwoordelijkheid dat de bestelling bij u aan komt en is de inhoud  verzekerd. Hierbij zal uw bestelling worden verzonden met pakketzegel. Hierbij zit een Track&Trace barcode en kunt u zien waar het pakket zich bevind. Bij aflevering moet er getekend worden voor ontvangst.

Verzending naar Belgie

Voor het verzenden naar Belgie geldt een toeslag van  € 4,95 op bovengenoemde verzendwijzen.

 
PostNL bezorgservice
Alle bestellingen worden verzonden via PostNL. PostNL is verantwoordelijk voor de bezorging, meestal gebeurt dit binnen 1 à 2 werkdagen nadat de bestelling bij ons is afgehaald. Als maximum hanteert PostNL een levertijd van 5 werkdagen. Als de bestelling niet door de brievenbus past en u niet thuis bent bij aflevering, wordt de bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden. Indien u ook deze aflevering mist, kunt u de bestelling nog twee weken ophalen op het postkantoor.


Retourneren

Zichttermijn en procedure voor retourneren:

Als consument heeft u heeft het recht uw bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u dit formulier invullen. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op zakelijke transacties.
• Wanneer wij uw verzoek hebben ontvangen sturen wij u binnen 2 dagen een bevestiging met daarin het retouradres. Het product dient binnen 14 dagen te worden terug gezonden.
• Retourzendingen zijn altijd voor rekening van de koper.
• De koper is verantwoordelijk voor de eventuele schade die ontstaat bij het transport.
• Het product moet voldoen aan de volgende voorwaarden om in aanmerking voor restitutie te komen:
- Het product dient compleet en in originele staat te zijn
- Het product dient schoon te zijn
- Het product mag geen installaties hebben ondergaan. Geheugenkaarten worden dus alleen in onaangebroken verpakking geaccepteerd.
- Het product mag niet ge(de)monteerd zijn geweest: verzegeling moet dus intact zijn
- Aanwezige bar- en/of registratiecodes codes mogen niet verwijderd of onleesbaar zijn
- Het product moet voorzien van originele handleiding en accessoires

Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

Klachten

Is er ondanks onze inspanningen toch iets fout gegaan en heb je een klacht? Dan raden wij je aan om dit eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@spyshop4u.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.